Senin, 27 April 2009

Door Bureaucratie Hervorming Penyadaran Inkomstenbron


Wij zijn dankbaar dat in de betrokken gebieden van de openbare dienstverlening heeft ervaren veranderingen. Dit kan worden gezien vanaf het begin bangkitnya gebied van verbetering van het initiatief, met de toenemende bureaucratie van de openbare dienst. Dit is zeker niet gescheiden van de stimulering van wet en een nieuw systeem dat continu verbeterd.

Hoewel veel van de minder tevreden, want van de hervorming op weg naar goed bestuur bureaucratie nog steeds traag. Dit wordt ook versterkt door het voorzitterschap van Susilo Bambang Yudhoyono eigen (jaar geleden), dat onze bureaucratie werkt nog steeds als voorheen, is niet ingrijpend veranderd, act langzame, trage besluitvorming is nog steeds traag proces dingen. Kwistig tijd en inefficiënt (Kompas, 26/5/2006).

Hoewel de hervorming loopt al sewindu, en de periode van de overgang is voorbij, maar het bereiken van maksimalitas zo moeilijk om de conditie van de regering bureaucratie of beter aan de gemeenschap, met name in de sectoren van de openbare dienst. Dit is zeker niet de enige standpunten van een of twee factoren alleen, maar er zijn ten minste 4 factoren die moeten worden gecorrigeerd. Deze factoren zijn de factoren, de verordening per uitnodiging-uitnodiging, human resources en know-how morele of bureaucratische mentaliteit zelf.

In deze paper zullen we alleen de laatste factor, dwz factoren of morele mentaliteit van de bureaucratie en ambtenaren staat als "dienaar van het volk." Vóór de onafhankelijkheid, na de bezetting we Abat 3.5, plus 32 jaar geleid door regimes die ervoor zorgen dat de indruk dat "de ambtenaren van de koning is noodzakelijk dilayanai" voegde de indruk dat wordt weergegeven, namelijk spreekwoord "als je kunt dipersulit waarom zou dipermudah". Uiteraard is dit zeer moeilijk om de hervorming van de bureaucratie.

De periode van de bezetting van de mensen worden geplet, waar de fysieke, psychologische en geestelijke definitieve oorzaak van psychische en gebruikt, dat wil zeggen, wraak is een tranformasi-een generatie die ervaren onderdrukking rechtstreeks aan de volgende generatie, die niet rechtstreeks ervaring onderdrukking. Nu wraak is vertaald in de vorm van die onderdrukt wanneer de verandering van de sociale positie (de onderdrukten de amtenar of bureaucraten), dan zal hij doen "onderdrukking" tegen dezelfde persoon "onder". Nog niet, technisch, slinks manieren van de kolonisten is zich bezig te houden met mensen, op dat moment.



Wie financieren Land

We weten dat een van de grootste bronnen van financiering van de activiteiten van de staat belastingen. Ontvangst van het fiscale jaar 2005 naar Rp 304,1 biljoen, de doelgroep jaar 2006 een omzet van Rp 416,6 biljoen in 2007 en doelgerichtheid van Rp 456,1 biljoen, die bestaat uit inkomstenbelasting (PPH), belasting over de toegevoegde waarde (BTW), de omzetbelasting op luxe (PPnBM), terreinen en gebouwen belasting (ppb), douane verwervingsrechten over land en gebouwen (BPHTB) en andere belastingen, met inbegrip van de inkomstenbelasting, douane-heffingen en de export-inkomsten.

Van jaar tot jaar, de doelgroep staat belastinginkomsten verder worden verbeterd. Deze belasting wordt genomen uit de zakken van de mensen, zelfs als de belasting wordt berekend aan de hand van allen die voer zal een vergelijking van het aantal zeer grote aantallen op het bovenstaande, want het is een geheim dat het lek zich in de belasting-kantoor is zeer groot in aantal.

Er zijn verschillende soorten belastingen van de mensen, onze zittingsperiode, niet rechtstreeks. Een voorbeeld dat we kunnen stof, tabak belasting (accijns excuses, want tabak is gemakkelijk worden berekend omdat de waarde die op de tape cukainya). Douane tabak in de tabak banderol gemiddelde van 40%. Waarom is tabak belasting zo hoog? Want roken wordt beschouwd als een bijzondere post. Waarom worden beschouwd als een speciale object? Omdat ze kunnen schade toebrengen aan de gezondheid. Dus als we berekend dat de prijs van sigaretten perbungkus gemiddeld Rp 7000, - dan is de belasting met ingang van 1 pakje sigaretten is Rp 2800, -. Als elke roker in de 1-pakketten per dag, per persoon en we hebben naar schatting 100 miljoen sigaretten penghisap van 220 miljoen inwoners van de nummers die zullen verschijnen van de bijzondere accijns goederen is zeer fantastisch, dat is Rp 280 miljard per dag, alias Rp 8,4 biljoen per maand, of Rp 102,2 biljoen per jaar.

1 van deze nieuwe vorm van consumptiegoederen in gebruik door het volk. Niet de zoveelste van goederen (goederen die niet specifiek), die we consumeren, belasting wordt meestal onder de 5%. Zeker niet de mensen (consumenten) die rechtstreeks geld geven aan de regering, maar de bedrijven die kopen banderol die leggen. Echter, indien de waarde niet de tabaksbelasting 40% van de prijs van sigaretten niet Rp 7000, - per pakje in de handen van de consumenten (de prijs kan alleen Rp 4200, -), omdat het bedrijf niet in rekening wilt brengen, zodat het verlies van belasting is voor de consument door middel van de prijs .

De beschrijving hierboven is slechts een voorbeeld waar landen worden gefinancierd door mensen uit verschillende belastingen, citaat, restribusi, douane, inkomen enzovoort.


Opwaarderen Penyadaran

En wat betreft de hervorming van de bureaucratie? Houd goed sociaal wordt aan alle bureaucratie, de ambtenaren (PNS) politiefunctionarissen en het leger dat ze dihidupi van het geld betaald door mensen in het land. Dit is het element dat penyadaran zeer belangrijk voor de ontmanteling van de bureaucratie en te begrijpen hoe om te werken op lange bureaucratie.

Als het verleden is de verbetering, en praktijkrichtlijnen Penghayatan Pancasila (P4). Het is nu tijd voor de upgrading penyadaran aan de bureaucratie en ambtenaren, met de lading, die wordt verkregen uit bronnen, waaronder staat pebiayaan gebruikt om de huur en kosten oprasional kantoren bureaucratische instellingen werken. Ook voor het werk gedaan.

In pre-termijn oriëntatie van ambtenaren, deze lading moet ook worden gelet op de belangrijkste vracht over de mogelijke ambtenaren zo dat wanneer ze de taak om haar ambtenaren in omstandigheden die beseffen dat zij recht door de mensen aan het werk en dus werk voor de mensen, niet voor eigen belang en de of investeerders.

Met zo zal zeer waarschijnlijk worden gemaakt in de bureaucratie van de versnelling van de hervormingen bureaucratie naar goede Gouvernance zoals is gebeurd in de ontwikkelde landen in het doel met een doel staat.

Iswan Kaputra, maatschappelijk werker bij BITRA Indonesië, Medan en voorzitter van het Forum Gemeenschap van oorsprong Labuhan Batu (FORMAL).

Tidak ada komentar:

Posting Komentar