Senin, 27 April 2009

Overwinnen Hongersnood


Memorial Day op het thema van de mensenrechten in de hele wereld op 10 december 2006 tot en met 10 december 2007 te komen is "Perangi armoede." Lang voordat het werd besproken op internationale conferenties in diverse high-level wereld van de armoedebestrijding. Bij het VN-Wereldvoedselprogramma KTT (Wereldvoedseltop) in 2002 in Rome, is van mening dat de verwezenlijking van de millenniumdoelstellingen voor ontwikkeling (Millennium Development Goals), ter vermindering van de helft van de wereld van de arme bevolking in 2015 zal niet worden gehaald.

Belangrijke indicatie van de armoede kan terkurangi is terbebasnya de aarde de bevolking van de honger of de beschikbaarheid van gezonde en voedzame producten geschikt zijn. Meer dan 800 miljoen mensen gebrek aan voedsel en momenteel meer dan 1 miljard mensen leven van minder dan 1 dollar per dag.

In Indonesië, op weg naar het einde van 2006 tot begin februari 2007, het nieuws over de voedseltekorten en de stijging van de prijs van rijst - het stapelvezels voedsel van de mensen die ervoor zorgen dat de armen niet kunnen veroorloven hen - te hebben om te eten rijst RVOOR (de rest van de gedroogde rijst worden gekookt weer), als begraven door santernya nieuws over natuurrampen en ongelukken. Hoewel de dreiging van honger is ook een van de belangrijkste factoren die de dood is niet minder belangrijk voor de ramp, zoals oedeem zal honger NTB begin 2006, toen dit gebied met inbegrip van de belangrijkste gebieden van voedsel (rijst schuur) in Indonesië.


Voedsel-rechten

Het recht op voedsel als een lange-verklaard mensenrechten (mensenrechten) door middel van de verschillende internationale overeenkomsten. Van hen, de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens (DUHAM) of de UVRM, 1948, zegt: "Eenieder heeft recht op een levensstandaard die voldoende is voor de gezondheid en het welzijn van zichzelf en zijn gezin, waaronder begrepen voeding ..." Artikel 25 (1)

De instelling van de Grondwet van de FAO, het Internationaal Verdrag Rechten Economische Sociale en Culturele (ECOSOC rechts) of het ICESCR, in 1966, bunyinya "De staten die partij zijn bij dit Verdrag, erkennen het recht van iedereen op een adequate levensstandaard ... met inbegrip van voldoende voedsel ... "en in te stemmen met het nemen van passende maatregelen om te beseffen dat dit recht. Artikel 11 (1) Dan RDWFS, 1996, bunyinya "We hebben de staatshoofden en regeringsleiders ... bekrachtigen het recht van iedereen om toegang te hebben tot veilig en voedzaam voedsel, in overeenstemming met het recht op voldoende voedsel en het fundamentele recht van iedereen om vrij te zijn van de honger. "Alle internationale overeenkomsten zijn in wezen erop toe dat iedereen recht heeft op een waardig en gezond voedsel .

Internationale afspraken zijn diratifikasi door de Indonesische regering, met name ICESCR (ECOSOC rechts) die de belangrijkste basis terpenuhinya de juiste voeding, omdat zij er recht op voedsel. Maar wat gebeurt er? Ratificatie bekrachtiging lijkt te zijn die als een monumentale internationale opgenomen op een enkel vel. Realiteit op het terrein zeer verre van de bedoeling achter de overeenkomst ondertekend in ditanda internationaal niveau. Het kan gebruikt worden als zoetstof dat Indonesië is overwogen om de mensenrechten in de ogen van de wereld met de ratificatie van verschillende mensenrechtenorganisaties konvenan verklaard dat, zoals dit zal een winstgevende en voorwaarden bij het maken van de rol van Indonesië negoisasi niveau onderhandelingen in verschillende internationale belangen.

Voorwaarden niet diterapkannya verschillende konvenan de mensenrechten in Indonesië, hoewel reeds diratifikasi nog kunnen worden met de liederlijk-marutnya voorwaarde van de voedselzekerheid in Indonesië. Heel vaak zijn we nog met een verscheidenheid van de media dat de gemeenschap niet terpebuhi keputuhan meest wezen, het eten.

Konvenan-konvenan ratificatie van internationale mensenrechten in Indonesië vertaald in wet-en regelgeving; wet nr. 7, 1996, over voeding, bunyinya "Resilience is de conditie terpenuhinya voedsel eten voor het huishouden wordt weerspiegeld in de beschikbaarheid van voldoende voedsel, en het aantal van goede kwaliteit, veilig , rechtvaardig en betaalbaar zijn. "(artikel 1, nummer 17). De oprichting van de Raad van Bestuur van de Nationale Food Voorzitter Degree No. 132 in 2001 en gepubliceerd nr. PP. 68, 2002, over voeding, bunyinya "Voor het bereiken van voedselzekerheid verricht de formulering van het beleid, evaluatie en controle van de voedselzekerheid" (artikel 17).

Elke vorm van mensenrechten zijn altijd gepaard met de verplichting of verantwoordelijkheid van de staat op drie niveaus, namelijk het respect (te respecteren), bescherming (te beschermen), en het nakomen van (te vervullen). Ook met het recht op voedsel. Dat betekent dat wanneer een land heeft geratificeerd konvenan de rechten van de mens is aangegeven in het internationale bestuur van een land moet voldoen aan wat wordt bedoeld in diktum-diktum internationale beoogt te beschermen en beveiligen van de voorwaarden voor beschermde mensenrechten of de rechten asasinya wezen.

Hoewel veel overeenkomsten zijn in het internationaal en nationaal niveau die over weten, maar het recht op voedsel constant geweigerd haar door verschillende partijen die zich benadeeld door het bestaan van de overeenkomst en deze voorschriften, met name multinationale ondernemingen, zoals transnationale bedrijven en multi-nationale Corporation ( TNO's / multinationale) via diverse conferenties en internationale fora. Meer zorg, het voedsel op dit moment wordt gezien als uitsluitend grondstoffen handel, grondstoffen worden niet beschouwd als sociale voorwaarden als het belangrijkste voorstel van het menselijk leven. Hetzelfde doel of handelswaar die de sociale steun belangrijkste voedsel beschikbaarheid van grondstoffen, namelijk het land, waar alle voedsel vandaan komt plantaardige gewassen die worden geplant in vruchtbare bodem. Sociale gronden bezwaar wordt ook disetir door de ontwerper, zodat de wereldhandel kan worden het voorwerp van het land de internationale handel, voor dat we moeten wonder land certificatie programma met lage kosten Prona programma wordt gefinancierd door de Wereldbank. Hoewel dit programma is zeer nuttig voor de armen die niet kunnen veroorloven menyertifikasi grond, maar aan de andere kant de meer we eten land gecertificeerd het gemakkelijker wij ook verkopen.

Verkopen land is niet het enige letterlijke zin om het te verkopen, maar veel aspecten van de zogenaamde verkopen, kunnen we het land mengagunkan brief aan de bank als onderpand wanneer we geld lenen bij de bank, en wanneer we niet in staat zijn tot betaling van de grond wordt in beslag genomen. Van deze aannames, moeten we ook uiteindelijk de vraag waarom de armen worden nu ook gedwongen om een kredietkaart? Enerzijds de buitenlandse banken hebben de verplichting om bij te dragen aan de gemeenschap krediet, maar het is de verplichting die door de staat is aan micro-klein bedrijf, en niet voor de consument.

Pull-belang in de internationale handelsbesprekingen dikomandoi door de Wereld Handels Organisatie (WTO) inzake de landbouw (agrement landbouw - AoA) en het recht op intellectuele eigendom in verband met de handel (TRIPS) veel worden gazed op door de internationale civiele samenleving, omdat het versterken van de controle TNO's / multinationale en sturen de boeren en vissers tegen hun soevereiniteit over genetische hulpbronnen.

Hoe het lot van de boeren tercuranginya ontwikkelingslanden en arme landen niet ontvangen subsidies omdat de kosten van de landbouwproductie, krijgt niet de bescherming van de staat, niet de aandacht krijgen van de belangrijkste keberpihakan en het beleid van de staat was geboren. Aan de andere kant, markten de ontwikkelde landen niet ook steun voor landbouwproducten uit ontwikkelingslanden en arme landen in grondstoffen in de sterke markt voor de bescherming van hun land dat niet gaan om redenen van kwaliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van de hoeveelheid. Terwijl de ontwikkelde landen landbouwproducten zijn nu overstroming van de markt en de arme ontwikkelingslanden. Meer ironisch, meer ontwikkelde landen, die nu niet consumeren rijst en rijst zij produceren een overschot, alleen voor de doeleinden van de handel alleen voordelen het estuarium. Landbouwer ook subsidies ontvangen en incentives-prikkels overgenomen uit het land. Deze worden gazed door de landbouwer organisatie en het maatschappelijk middenveld om de agrarische zaken van de WTO-agenda en de WTO niet eens over de regels voor het internationale landbouw (AoA) werd besproken nog meer sinds 5 jaar geleden, sinds de Doha-ronde.


De factoren

Wezenlijke oorzaak van de voedseltekorten opgetreden omdat, 1). De beschikbaarheid van grond voor boeren die verder aan te scherpen als gevolg van de omzetting van landbouwgrond tot grote plantages, de uitbreiding van steden, dorpen en land onteigening in het verleden. 2). Regeneratie van de boeren, boeren, professionals niet langer een kwestie van edele en kan bogen op zoveel mensen te eten, maar de landbouwers zal worden gezien als een vies beroep belepotan modder en niet menjajikan welvarend te worden, laat staan rijk. 3). Penyeragaman stapelvezels voedsel, de oude, traditionele Indonesische herkennen verschillende soorten van stapelvezels levensmiddelen, zoals een ruimte in Sulawesi eten sago, een levensmiddel in Garut wijk, en een in Papoea eten knollen. 4). Vernietiging wijsheid traditionele voedsel, zoals maaien het dorp ooit heeft bestaan in het verleden, in de verschillende regio's in Indonesië. 5). Beleid dat niet staan op de boeren. 6). Bescherming en landbouwsubsidies is niet een prioriteit voor de Indonesische regering, als een agrarisch land. 7). De prijs van gereedschappen en materiaal productie-installaties die niet in evenwicht zijn met de waarde van de verkoop van landbouwproducten.


Jurus Ampuh in Long Term

De stappen die moeten worden samen, (uiteraard), vooral als het de overheid is een beleid; 1). Agrarische reforma gebeurt onmiddellijk, zoals gepland en de overheid via de Nationale Landmaatschappij (BPN) Akan me-redistrbusi 8,15 miljoen hectare grond, met de voorwaarde niet meer chop bos dat is zeer laag. 2). Pencitraan een goed beroep aan de landbouwers via verschillende campagnes in de media en het onderwijs-formeel en niet formeel. 3). Breng terug verscheidenheid aan etnische levensmiddelen main / regio's hebben een geschiedenis van niet-nietje voedsel rijst. 4). Breng terug het systeem van soevereiniteit, zoals traditionele voedsel dorp rijst schuren. 5). Maken van beleid dat in de boeren en beleidsmakers herziening kenijakan die niet zijn afgestemd. 6). Zorg pengutamaan bescherming en subsidies in de landbouw, met name op voedingsgewassen. 7). Maak een fair trade-prijs met het saldo van de productie-installaties met de prijs van de landbouwproductie om de bereik-marge, of de winst die zou moeten hebben verkregen voldoende boeren.

Uiteraard het bovenstaande gebeurt in fasen en zal een lange tijd. Echter, indien toegepast met consistentie, zou Akan honger kan worden overwonnen.

Iswan Kaputra
Adjunct-directeur BITRA Indonesië
De leden van de Coalition for Food Kedaulatan (KRKP) Nationaal

Tidak ada komentar:

Posting Komentar