Senin, 27 April 2009

Dus landgenoot Maling (Een case-studie van het potentieel van de Criminal Berternak Goat Society Initiative)


Ongeveer 60 km naar de zuidelijke stad Medan, is een klein dorpje genaamd Tambak Cekur, in het district persisnya Galang, Deliserdang district, Noord-Sumatra. Volgens de waarnemingen en verhalen van de lokale gemeenschap, het jaar 1970 - 1980 dit welvarend dorp. In feite zijn sommige dorpen in sekeling geconcentreerde aandacht naar het dorp Tambak Cekur het. Sejahteranya dorp kan ook worden aangetoond met de "Weekend" (de traditionele markt sepekan eenmaal) wordt bezocht door klanten uit verschillende omliggende dorpen.

Welvarend dorp geworden omdat pionier teelt van rubber (rubber tuinieren gemeenschap deskundigheid wordt geopenbaard door hun vaders die geleerd hoe boerderij door de rubber Nederlandse kolonie). In de huidige periode (na de nationalisatie van Nederland in de jaren 1960), de grens dorp van de grond is direct staatsbedrijven grote plantages, PTP Nusantara III (PTPN). PTPN is de dominante van de grond te planten met rubber, zodat de opvolging van de mensen die bijdragen aan de kennis over de landbouw dorp van rubber.

Berbaur de gemeenschap in dit dorp bestaat uit een heterogene stammen, zoals het Maleis, Javaans, Batak en Simalungun Banjar. Later de dorpelingen terlena met de productie van rubber, die kunnen worden memberiakan leven dat is genoeg. Bewoners die een gemiddelde van een tot twee hectare per hoofd van de familie om te ontspannen. Voor de rubber bomen elke ochtend dat ze sadap en siangnya kan worden (semi-gedroogd extract van rubber) en worden verkocht en het geld. Dag middag en ze moeten zitten, zitten ontspannen in het cafe, het dorp.

In de vroege jaren 1990, bewoners begonnen te voelen inkomens dalen. De rubber boom is getting oud, of zelfs velen die vallen en sterven. Ondertussen heeft de resultaten van tien jaar niet meer ditabung zodat het hen niet in staat om de nieuwe aanplant (herbeplantingsrechten).

Kortom, zo veel de 150 gezinnen die begon economische moeilijkheden, toegevoegd aan de economie van het land terterpa crisis verergerd sinds medio 1997. Terwijl kebiasan ontspannen werk niet kan veranderen, dus ook kebiasan zitdemonstratie zitten in een kraam tijdens het eten en drinken.

In het midden van de crisis, mensen worden ook geconfronteerd met een cultuur waar de consument de verspreiding overal. Goederen, zoals de behoeften van tantaliseren de motorfietsen, meubelen, elektronische apparatuur, enz. die toegang hebben tot de dorpen en een droom, hoewel de dorpelingen soms ze niet nodig hebben, maar omdat van de doctrine van de advertentie dipatrikan aan hun hoofd, zodat het lijkt zo en moet dringend. Hoewel de prijs rebound. Ondertussen aan de andere kant ze blijven afnemen.

Ironisch genoeg, op hetzelfde moment een aantal van de persoonlijkheid komen van buiten het dorp om "veiligheid" naar een aantal bewoners om deel te nemen aan de diefstal aan de actie van de grond-grond teelten zoals overheid PTPN. Dus beginnen met de groepen die zij toetreden tot de dijuluki NINJA (Ninting Janjangan, stelen oliepalm) en Maco (inbreker bruin), KENCOL (groep colong LOM / droog rubber).

Aanvankelijk bewoners waarderen die de cultuur en de ethiek van de familie van criminele activiteiten betrokken is. Maar de laatste zulks permisif. Ze begrijpen de economische last van het gewicht bewust. In feite is dit laatste cohort groepen omwille van de grotere lijn.

Peak, een aantal mensen die zich aan godsdienst en niet wil stelen, hoe langer de terkikis. Waarom? Soalnya, dat er dieven die later begon te handelen in de eigen tuin of de lokale bevolking. Dit wordt veroorzaakt door de strenge waakzaamheid op het gebied van de regering, sommigen vrezen een dief, dus kies een skelet in het dorp zelf.

Deze actie werd uiteindelijk dimaklumi worden verward met de eerdere economische redenen. In feite zijn sommige van de gebruikelijke dimalingi-be dief was betrokken met de reden: "Laat het evenwicht." Op dit zeer zichtbare verschijnsel van de dramatische en ironisch.

De gevolgen van deze houding permisif actie diefstal, om jonge mensen daar vinden het normaal om een besluit dat in strijd met de wet. School 's morgens en' s nachts, zodat haar skelet, normaal zijn voor jonge kinderen. In feite, sommige moeders zijn meer betrokken bij deze groepen, de kleine schaal. Bijvoorbeeld, het stelen van brondolan (olie palm fruit die zijn gescheiden van het teken) of wat fruit met de bruine voorgevend zoek gras of iets dergelijks.

In feite kan de douane niet stelen de release van de valstrik van de armoede. In feite, zijn zij vaak gedwongen verkopen gronden, want er zijn gevangen stelen en kan niet de groep (met inbegrip van een persoon militaire veiligheidsgaranties voor), terwijl dat moet worden gevangen onmiddellijk uit de gevangenis vrijgelaten.

Resultaten diefstal is dat zij niet vrij maken rijk. Bovendien consumentengewoonten erger. -Als er sprake is van een burger die een goede economie, dan is dat omdat geen enkele andere zaken zoals handel of werknemers.

In het midden van terbiasanya ze stelen, landbouw rubber plantage of andere mensen steeds somber. Niet omdat de productiviteit van de melorot maar omdat te veel buren die eigen gestolen.

In feite is de laatste tijd, handelaars ook klagen. Ten eerste, omdat de mensen minder geld uitgeven gevolg van een laag inkomen. Ten tweede, de kiosken, omdat ze disatroni skelet uit het dorp zelf. Sommige van de frustrerende en wilde niet verder het bedrijf, zodat zelfs kiezen toetreden dief!

Niet veel zeldzame worsteling tussen een dief en een kecurian, met de dief of dieven tussen groepen en tussen de dorpen, werkelijk zaad chaos en onrust is begonnen met de vorm vormen.

Dit geldt niet alleen voorkomen boven het dorp Tambak Cekur, Galang Akan natuurlijk, maar dit gebeurt gelijkmatig in elk dorp (in het dorp van Noord-Sumatra wordt genoemd) dat is gelegen aan de rand van gewassen (in de tuin genaamd Sumut) grote staatsbedrijven.

Bijgevolg is de mate van dorpen vernietigd. Sommige bewoners die willen dat hun familie veilig en niet als een dief, ahirnya moeilijkheden. Er kan ook sturen hun kinderen naar de stad die niet "besmettelijk" dus een dief. Maar over het algemeen mensen daar uit de moeilijke kwesties die deze grove.


Bewoners Trying to afrit 8

Op het moment dat de meeste mensen geven en ervoor kiezen om met het stelen van gewoonte, zo veel als acht families proberen een oplossing te vinden. Input van een dorp jeugd die tien jaar van het onderwijs en de steekproef met de cijfers NGO's (NGO's) in Medan, is het idee ontstaan om een instelling.

Begin 2002 mencuatlah ideeën te bevorderen geitenhouderij. Inspirasinya eenvoudige dorp in het oosten is ongeveer 100 ha. slaapruimte, die alleen de struiken en gras die kunnen worden gebruikt als diervoeder. Vijf jaar eerder, is nog steeds productiever rijst veld met rijst oogsten, maar dan droog worden als gevolg van irrigatie in de upstream olie-palm geplant door PTPN. Het maakt ook mensen verloren hun land, verhoogd zoek kostwinners.

Daarnaast tersediannya grasland in het bed, de omliggende dorpen zijn ook veel planten maniok (cassave) eigendom. Deze fabriek de enige die wordt beschouwd als de meest veilige geplant, als relatief minder aantrekkelijk dief. Nah, cassave bladeren en de steel zijn zeer aantrekkelijk rundvee geiten.

Bewoners kunnen ook rekenen op een gras op de bodem van de rubber-fabriek in handen van PTPN III. Verre verre tijd voordat maraknya dief, als ingezetenen vaak grazen schapen daar.

Niettemin heeft de problemen van 8 personen is dit het gebrek aan vertrouwen vanwege het aantal dieven. "Wat wij willen blijven berternak oproerbeheersing als de dief?" Vragen die mencuat.


Oplossingen en Garantie

Ten slotte, een gedachte bleek om een Corral groepen. Op deze manier kunnen mensen zo veel gemakkelijker te doen veiligheid patrouilleren. Want ze kunnen zitten afwisselend. Bovendien, samen met deze pen, een lid van het fonds hebben slechts Rp 300.000, - tot Rp 500.000, -, een ouder kan kopen, een geit en hoeven niet te beschikken over de middelen voor de opbouw van de behuizing.

Wezen, de voordelen van de ruimte met dit zijn: (1) garanderen de veiligheid van de dieren, (2) gemak het aanvangskapitaal kweker.

System & verordeningen die worden toegepast door de groep zijn:
1. Leden van de groep krijgt een beurt mengarit gras / zoeken geit voedsel (1 leden kan een keer per week).
2. Leden van de groep krijgt een beurt te reinigen pennen
3. Leden van de groep krijgt een nachtdienst bewaker
4. Penyadaran andere dorpelingen te doen van huis naar huis, gebaseerd op de nabijheid en de verwantschap met, en een model penyadara niet-formeel, ongedwongen en vriendelijk.

Er worden beschouwd als de zoon van het dorp is geslaagd in Medan met de adjunct-hoofdredacteur standpunt in een brief khabar in Medan wordt vertrouwd en mensen gehoord woorden. Mensen die gegrond deze pen met uw eigen geld, deze persoon zal functioneren als een groep en garantie conceiver vertrouwen.

Viewing 8 van deze "dapper" Raising geiten en een half jaar tot de diefstal niet gebeurt, zodat de bewoners deelnemen aan andere items. Tot begin 2003, zodat de groep ontwikkeld met 24 vaste leden. Er zijn ook mensen die durven open de kooi en berternak eigen beat als een groep die is opgericht om het beter te beveiligen.

Tot medio 2003, zijn bijna alle bewoners hebben hun eigen soms geit. De verhoogde inkomsten van een aantal van de meer berternak eerste geit, de andere met belangstelling volgen.

Terwijl de eerste groep is nu de boeren Groep Setia Kawan is meer vooruitgang geboekt met de begroting base / huishoudelijke begroting (AD / ART), die beide worden berekend.

In een van de groep legde de regels, die elk lid moet kopen geitenvlees wanneer er andere leden van de zieke dieren en moeten disembelih. De prijs van vlees is gekocht met de marktprijs. Op die manier worden de leden die hebben verloren vee bij runderen nog kunnen kopen nieuw geld uit de verkoop van vlees. Dit is een garantie voor de leden om fatale schade toe te schrijven aan dierlijke gezondheid.


Investor Village


Bij berekeningen van het dorp, de hoofdstad van vijf geiten of gelijkwaardig Rp 2 miljoen tot Rp 2,5 miljoen, al betekent om een kind van de school. Logikanya, de vijf belangrijkste kandidaten in ten minste een jaar zal vermenigvuldigen in 10 - 20 staarten. Dat betekent dat de extra inkomsten van Rp 2 miljoen tot Rp 4 miljoen per jaar. Zo veel geld, gebaseerd op de ervaringen van de dorpsbewoners, zijn in staat om de kosten van schoolgaande kinderen en hun andere behoeften.

Het probleem is, maar heel weinig mensen die kapitaal te kunnen kopen, de moedermaatschappij van de geit. Gemiddelde besparing van burgers zijn niet uit de crisis is in Rp 500 duizend, wat betekent dat alleen kan kopen 1 - 2 geiten van goede kwaliteit (soort ersip of etawa).

Ja, sommige mensen hebben gefrustreerd omdat niet kunnen vinden kapitaal. Tot slot zijn er de gedachte om te zoeken naar kleine beleggers van buiten het dorp.

Meer en meer jongeren dorpen die reeds toegang tot de steunpilaar van de stad op zoek zijn naar extra kapitaal. Dus digalakkanlah systeem "deel matchmaker". Bewoners bereid zijn om boer te worden, die de resultaten van vijftig-vijftig met de financier. Dat is al lang geleden door de fokkers.

In vele opzichten is er eindelijk een aantal kapitalistische wie ze bellen "investeerder dorp" Wie durft te verankeren in het kapitaal van Rp 2 miljoen tot Rp 5 miljoen. Te maken hebben met de letter van de overeenkomst in het zwart en wit, maar er zijn ook een beroep op het gevoel van wederzijds vertrouwen. Desondanks, met het hoge niveau van de rente bij geiten berternak burgers deelnemen, de groep van de beleggers op zoek naar problemen.

Niettemin, de resultaten zijn al zichtbaar in de echte dorpsgemeenschap tertekannya dit is een dief. In feite is op dit moment zou kunnen zeggen dat niet meer mensen zijn rekening optreden. Zij hebben over het algemeen een bedrijf terug menekuni elk met extra inkomsten uit de veehouderij is geiten.

Jeugd dorpen die eerder de voorkeur aan deelname aan de groep Ninja, Maco en Kencol, is nu zichtbaar met een vrolijke kijk voor cassave bladeren of gras als voeder voor hun koppels. Bovendien zijn op dit moment zeer waardevolle geit mest op mest, het creëren van inkomen en het verbeteren van hun berternak de hogere geest.

Hoe het verblijf op hun investering in de aandacht van velen. Want tot nu toe de kwaliteit van het vee ze nog moeten worden verbeterd, omdat de zaden niet hebben kunnen kopen, hun maximum.

Iswan Kaputra & Aris Sumampin Damanik (RIP)

Tidak ada komentar:

Posting Komentar